Skip to content

Invatamant centrat pe student

Mai 5, 2008

The Foxfire project

Concret acest proiect e un exemplu de buna practica asupra invatamantului centrat pe student.
Descriere
Initial profesorii realizează un brainstorming cu studentii asupra calităţii unui „profesor bun” şi asupra „experienţelor proprii pozitive de învăţare”. Apoi crează o listă a acestor descrieri care ies în evidenţă a fi cei mai ilustrativi. Lista devine un ghid asupra cum ar trebui să fie condusă o experienţă de învăţare pe tot anul şcolar. Mai apoi profesorul introduce obiectivele cursului, crează o discuţie cu clasa asupra modalităţii în care aceste obiective sunt conectate cu viaţa reală. Se discută asupra: „Cine utilizează aceste informaţii”, „De ce e nevoie ca ei să ştie aceste lucruri”, „Unde utilizează ei aceste informaţii?” „În ce fel folosesc aceste informaţii?”. O dată ce studenţii şi profesorii au explorat conexiunile cu lumea reală a obiectivele de învăţare, ei încep să discute asupra modalităţii prin care ar putea crea un proiect ca să le servească îndeplinirii acestor obiective. În urma unui proces de brainstorming vor reieşi o serie de idei, supuse unui prioretizări ce vor contribui mai departe la atingerea obiectivelor. Eventual, clasa votează un proiect, design-ul lui, paşii necesari a fi parcurşi şi implementarea lui. La intervale regulate, studenţii şi profesorul evaluează proiectul.
Studenţii vor aborda următoarele tipuri de întrebări, pe măsură ce-şi monitorizează progresul: Unde se află la momentul prezent? Ce au învăţat până la acel moment? Se îndreapta spre direcţia cea bună? Sunt satisfăcuţi cu progresul realizat? Încotro pornesc de acum încolo? Prin astfel de discuţii studenţii sunt evaluatori activi ai propriei lor munci.

Concluzii:
Proiectele Foxfire sunt gândite spre a curge din dorinţele şi necesităţile studentului, cu profesorul servind drept ghid şi colaborator pentru a asigura că integritatea academică e menţinută. Acest tip de proiect e caracterizat prin acţiune constantă din partea studentului. Accentul se pune pe peer teaching, învăţarea în grupuri mici şi prin colaborare.
Training-ul Foxfire pare să fie un catalizator pentru o schimbare paradigmatică, permite scopurilor şi obiectivelor integrate în curiculumului să primescă o valoare şi o relevanţă sporită atât faţă de profesori cât şi faţă de studenţi când proiectele sunt concepute împreună.

Anunțuri
No comments yet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: