Skip to content

Prima din seria Derren Brown

August 31, 2008
.. ceva ce sigur vă va amuza! Eu inca rad :)).

acesta e Derren Brown.. si are o „enciclopedie” de astfel de filmulete pe YouTube. De profesie e magician, psiholog (felicitarile mele!), iluzionist, pictor si mentalist(încă nu mi-e foarte clar ce însemnă) la doar 37 de ani (felicitarile mele inca o data!). Deci care e secretul lui? Răspunsul să fie simplu : „multă muncă şi dăruire” sau „talent si pasiune” în descifrarea minţii umane? În acest caz… simt ca psihologia ca stiinta si-a ratat misiunea, fiindca nu are nici pe departe atât de mult impact precum acest Derren Brown.
Ma gândesc cât de mult ar beneficia şcoala de psihologie de la Cluj şi de ce nu din toată ţara, prin simpla promovare a ceea ce inseamna psihologia. Nu militez pentru promovarea psihologiei ca un mijloc de a induce in eroare mintea umană, sau a obţine beneficii ca urmare a influenţei sociale, insă priviţi cum a ajuns psihologia sa fie cunoscută prin anii ’30, ’40 (Freud, psihanaliza, complexul lui Oedip, hipnoză) si sincer aceasta asociere a cam ramas neschimbată în mintea societăţii. Ce-ar fi să intrăm în noul mileniu şi să valorizăm toate tehnicile pe care le învăţăm ca studenţi de psiho la facultate, pt promovarea psihologiei ca ştiinţă, ca instituţie, ca modalitate de a îmbunătăţi viaţa fiecăruia din noi (vezi psihologia pozitivă). Tag-urile psihologiei contemporane, puţin familiare celor din afara domeniului (cognitie, procesare informaţională, modelul cognitiv-comportamental, stimul-răspuns, rezolvare de probleme, raţionament, memorie de lucru, activare neuropsihologică) ar trebui să fie activate printr-un simplu proces de învăţare, construită intr-un mod inteligent şi eficient (pr & marketing).
… ok…. am trecut usor de la un filmulet amuzant asupra „jocului cu mintea umană” la a-mi exprima frustrarea asupra problematicii recunoaşterii psihologiei contemporane”… Dacă v-am adus până la sfârşit, înseamnă c-am învăţat si eu ceva de la Derren Brown (multumiri maestre!).
până la următorul post.. am sa ma supun unei „procesări informaţionale” creative pentru „o campanie de rebranding a psihologiei” si voi continua analiza secretului, lui Derren Brown. În sfârşit mi-am găsti o continuitate în postarea pe blog!

2 comentarii leave one →
  1. Anonymous permalink
    Septembrie 26, 2008 9:16 pm

    Meli! Acum atingi urmatoarea intrebare care ma bantuie pe mine: de ce profii de psiho nu prea tin cont de „recomandarile” psihologiei, cand le sunt asa de la indemana, ca sa se faca mai placuti si mai bine „primiti” cu ce vor sa transmita? Psihologia e demagoaga si nu practica ce predica?:)

  2. Melinda permalink
    Septembrie 26, 2008 9:26 pm

    … opinia mea e ca au crescut intr-un anumit sistem care le-a intarit anumite comportamente. Astfel nu ai cum sa fi super creativ, dezinvolt si plin de initiativa cand primesti peste nas la fiecare act curajos de promovare a psihologiei. E nevoie de o doza maaaare de incredere in sine, un bagaj suficient de mare de cunostiinte si persistenta in actiunile demarate. Cu alte cuvinte incapatanat, destept si arogant!

Lasă un răspuns

