Skip to content

Wanna play?

Septembrie 27, 2008

Daca post-ul anterior a fost atipic, acesta îl intrece de departe.

Mi s-a spus că ar trebui să mă adresez personal cititorilor mei, nu sa fac copy-paste din articole de specialitate, nu să redau informaţii brute făra o valenţă personală (o critică f bine-venită). Scuza mea, pare stupidă, banală chiar, insă mi-a fost inoculata de cei 4 ani de psihologie în care ca sa susţii ceva trebuia sa vii cu argumente ştiinţifice cu dovezi solide şi astfel mi-am reţinut opiniile generale asupra majoritatea subiectelor. În mod ciudat, ironic chiar prin studiile urmate trebuia să-mi dezvolt latura critică, să pot sa fac o analiza psihologică a tot ce e în jurul meu. Undeva pe fir s-a pierdut ceva. Ştiti cum se judecă pe baza unei matrice sau a unei scheme generale. Şcoala urmată, educaţia primită îţi oferă reguli de conduită, de gândire, de acţiune prin care-ţi formezi propria schemă, propriul brand mai reuşit sau mai nereuşit. Totul judecat de ochii societăţii şi al etichetei pe care alegi s-o porţi din moment ce înţelegi display-ul pe care vrei să-l ai. D-nul Miclea spunea că „etichetele pe care le aplicăm în categorizarea vieţii noastre psihice sunt descriptori cu valoare predictivă.” Adică dintr-o funcţie de supravieţuire a societăţii noastre simţim nevoia să cunoaştem, să putem face predicţii cu privire la tot ce există în jurul nostru. Simţim nevoia să ştim dacă putem avea încredere în acel om căruia îi împărtăşim intimitatea noastră, în facultatea care o alegem că se va ridica la expectanţele noastre sau chiar în tanti de la piaţă de la care cumpărăm ardeii aceia (oare nu sunt iuţi?). Din acest motiv avem o societate atât de sistematizată, structurată, birocratizată (vezi sistemele din bănci, sau sistemul de guvernământ). Într-adevăr, nu putem trăi printr-o naivitate generală, printr-o încredere oarbă a tuturor din jurul nostru. Dacă faci asta… tu om din provincie eşti jefuit cum calci în Bucureşti şi te văd hoţii de buzunare la intrarea în troleu (prietenii ştiu de ce). Aceştia sunt fini cunoscători ai prăzii lor, recunosc dispoziţia, atenţia distributivă pe care o ai şi mai ales momentul în care eşti vulnerabilă. Am ajuns să le admir competenţa. Dacă aş avea jumate din ce pot ei face cu geanta ta fără să-ţi dai seama, în scriere proiectele mele cred că m-aţi cunoaşte de la emisiunile TV.

Ceea ce doresc să se înteleagă e că prin posturile mele nu voi reuşi să am eficacitatea intervenţiilor psihologice. Nu voi trata pe nimeni de nici o tulburare în acest blog (dacă acest lucru se întâmplă consultaţi cel mai apropiat cabinet psihologic) însă îmi doresc să trezesc spiritul critic, curiozitatea şi iniţiativa fiecărui cititor. Astfel am hotărât să va aduc interpretarea mea cât se poate de bine gândită, intemeiată pe argumente, formându-mi un stil propriu, personalizat, o etichetă proprie, un brand personal (The Melinda Brand e în lucru). Brand-ul e ceea ce percepeţi voi, cititorii a ceea ce sunt eu. Ca să fac o analogie, eu voi oferi treptat bucăţi de puzzle de la diferite perspective ale mele sperând că „as time goes bye” acestea să compună o imagine unitară şi să aducă o plus valoare pentru cel care le caută sensul.

Deci iată provocarea mea prin prezentul blog. Wanna play?

Pt orice opinii, păreri, critici (zicale) da-ţi click pe butonul comment de mai jos.

3 comentarii leave one →
  1. malin permalink
    Septembrie 27, 2008 8:14 pm

    He he! Iata un inceput foarte binevenit! Nu trebuie sa tanjesti dupa cunostintele infractorilor, invers ar trebui. Imi place tenta personala! Si daca vrei sa faci brand, atunci stabileste-ti cateva directii majore si mergi pe ele. In rest, salutam ideile bune! 😉

  2. Melinda permalink
    Septembrie 29, 2008 11:20 am

    Multumesc Malin de sugestiile tale. Le primesc cu incredere. Am sa revin in curand cu lucruri sper de interes pt cititorii mei :). Melinda

  3. Dorin :P permalink
    Noiembrie 15, 2008 10:41 pm

    Interesting game 🙂
    Trebuie sa recunosc ca nu intalnesc prea des lume care se joaca pe blogosfera 😛 … asa ca salut initiativa si, daca mai cauti jucatori, vreau sa ma inscriu si eu in joc. Se poate ? 🙂

Lasă un răspuns

