Skip to content

Generaţia Messenger

Octombrie 19, 2008
Ştiaţi de teoria reţelelor sociale?
Poate sună puţin academic.. insă ironia e că academicienii mai au ceva de invăţat de la generaţia yahoo msg.

Reţeaua socială este o hartă a relaţiilor dintre indivizi (ceva în genul oraşelor şi a căilor ferate care le intersectează). Printr-o astfel de hartă putem stabili distanţa şi gradul de familiaritate a conexiunilor pe care le-am stabilit (de la o intensă relaţie d’amour, grade de rudenie sau pur şi simplu cunoştiinţe întâmplătoare). Conform teoriei, numărul mediu de conexiuni pe care ai nevoie să le stabileşti pentru a ajunge la oricine din întreaga lume e de 7 (Lucky Number Slevin). Adică pentru a ajunge la orice necunoscut de pe glob (ales aleator dintr-o carte de telefoane), distanţa în numar de oameni e in medie 7. Ex: eu cunosc pe cineva, care cunoaşte pe cineva, care desigur ştie pe altcineva.. care îl ştie în sfârşit pe cutărică pe care l-am ales din cartea de telefoane. (deci din toată lumea.. pe cine ai vrea sa cunoşti? :D)

Acum, priviţi puţin la impresionanta viteză cu care s-au dezvoltat comunităţile sociale online. Au devenit populare în 2003, o dată cu lansarea unor website-uri ca «Friendster», «Tribe.net» şi «LinkedIn». E un trend bine exploatat şi se pare că pt români cei mai mulţi au devenit generaţia Hi5 . La ora actuală există peste 200 de site-uri sociale online importante.

Nevoia unei afilieri, a apartenenţei la o comunitate o primim prin comunitatile din care facem parte. Suntem continuu asaltaţi de diferite grupuri, grupuleţe, secte, comunităţi religioase, partizani politici, diferite asociaţii, fundaţii, cu idealuri, cu scopuri care mai de care. Cei care le cunosc rostul şi valoarea reuşesc indiscutabil să creeze polluri de putere sau mişcări de masă pentru susţinerea unei cauze, pentru inocularea unor idealuri sau pentru o schimbare în bine de ce nu. Atâta timp cât noua generaţie a prins mania (în sensul bun al cuvântului) comunităţilor on-line: hi5, facebook, myspace, blogger, twitter, yahoo, mirc şi spectrul nevoilor devine tot mai larg prin includerea de noi categorii sociale vom fi faţă în faţă cu o revoluţie a reţelelor sociale on-line.

Mă intrigă oare câţi din profii noştri văd oportunităţile unor astfel de comunităţi online (wiki, google docs, blogurile). Vă invit să treceţi cu vederea peste prezentarea de mai jos şi dacă aveţi o opinie critica, constructivă sau ambele să sharuiti lumii.

„The greatest revolution of our generation is the discovery that human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.” William James

Social Media Context

View SlideShare presentation or Upload your own. (tags: stefan eranium)
Anunțuri
One Comment leave one →
  1. Andreï permalink
    Octombrie 25, 2008 6:42 pm

    Pleci de la o premisa gresita! Aceea ca profii chiar ar fi interesati de sharuire… Din nefericire pentru ei!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: