Skip to content

"Top Brands 2008" si "In cautarea unui brand romanesc"

Ianuarie 25, 2009

Orice formă de clasificare are rolul de a scoate în evidenţă pe cel mai bun, de a realiza un etalon pentru comparaţie, de a creşte competiţia între competitori şi nu în ultimul rând de a oferi o recunoaştere celor care o merită.

Ratingurile generează un interes crescut cu atât mai mult cu cât se realizează la nivel internaţional şi au ca temă cele mai prestigioase nume din business. Companiile luate în vizor în acest clasamen au din toate punctele de vedere dimensiuni impresionante, referindu-ne doar la câteva aspecte cum ar fi numărul de angajaţi, cifra de afaceri sau numărul consumatorilor. Global Brands e cel responsabil de realizarea acestui clasament (Interbrand, Best Global Brands) în care s-au luptat pentru primele poziţii, branduri ca : Coca-Cola, IBM, Google, Microsoft, Aplle, Toyota, Nokia, Disney, BMW, etc .(vezi aici despre brand). Metoda folosită e evaluarea directă şi analizează brandul pe criteriul puterii financiare, dimensiunea importanţei în selecţia acelui produs de către consumator şi valoarea brandului efectiv.

Ne petrecem existenţa permanent expuşi la aceste „etichete”, ne formăm preferinţele, gustul în funcţie de caracteristicile unei anumite marci şi pentru majoritatea dintre noi cu cât e mai cunoscută, cu atât e mai ridicat gradul de satisfacţie, respectiv dorinţa de a-l avea şi valoarea atribuită. Putem spune ca suntem o piaţă consumatoare de branduri, consumăm cu preferinţă un anumit tip de băutură, de browser pt internet, de adresă de e-mail, de servicii de telecomunicaţii, de telefon mobil, de automobil, de filme, de dulciuri, etc. Piaţa se crează după gusturile şi obiceiurile noastre. Cel puţin aşa merg lucrurile în economia de piaţă, în mediul privat. Din păcate unele medii şi servicii se încăpăţânează să funcţioneze pe un sistem rigid şi numele lor rămâne asociat într-adevăr cu un anumit „sentiment” de fixitate, rigiditate, servicii limitate, date fixe, cozi interminabile, impozite, deteriorare, degradare, mahala, etc. Cred că un top naţional, topuri precum cele realizate de revista Capital ar putea determina eliminarea de pe piaţă a mărcilor proaste şi creşterea vizibilităţii şi impactului mărcilor de calitate (în concepţia consumaturului).

Care e cea mai cunoscută marcă ROMÂNESCĂ, care ar merita să intre în clasamentele internaţionale şi cu care până la urmă să ne putem mândri?

Care sunt cele mai rău văzute mărci (branduri) din ţară (atât ale sectorului privat cât şi al celui de stat)?

Anunțuri
3 comentarii leave one →
  1. Anonymous permalink
    Ianuarie 25, 2009 12:27 am

    branduri romanesti: cocalari si pitzipoance

  2. Denisa permalink
    Ianuarie 25, 2009 4:17 am

    Dacia Logan, evident.

  3. Melinda permalink
    Ianuarie 25, 2009 10:39 am

    ms de raspunsuri.
    Dacia Logan propusa de Denisa e pt prima intrebare (cea mai cunoscuta marca romaneasca)
    si sper ca raspunsul tau Anonymus e pt a doua (cele mai rau vazute marci)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: